Blog

6 najpopularniejszych błędów w tworzeniu grafiki i jak ich uniknąć.

radical 10/10/18, 11:27

graphic design mistakes

Za każdym razem, gdy rozciągasz czcionkę, gdzieś na świecie grafik robi facepalm’a

Język dobrego projektowania graficznego jest uniwersalny- zazwyczaj na pierwszy rzut oka można stwierdzić, czy coś zostało zaprojektowane dobrze, czy nie. Podczas, gdy łatwo wyśmiewać się z złego projektu, równie łatwo samemu jest popełnić kilka błędów. Oto 6 najczęściej popełnianych błędów, oraz jak im zapobiec.

1. Używanie zbyt wielu czcionek

Zaczynam od czegoś, czego sam po części doświadczyłem- nikt przeglądając stronę/projekt nie chce widzieć ogromnej ilości różnych czcionek, bez znaczenia jak śmiesznie by to miało wyglądać. Wizualnie wygląda to kiepsko i potrafi być mylące w odbiorze, aby temu zapobiec dobierzmy sobie limit czcionek, niech nie będzie to więcej niż 3 w jednym projekcie. Zasadniczo im mniejszy projekt, tym mniej czcionek powinien zawierać.

2. Przedobrzenie

Jeśli jesteś perfekcjonistą, chęć do majstrowania przy swoim projekcie może być dokuczliwa- musisz oprzeć się tej pokusie ! To, że Photoshop daje nam dostęp do setki narzędzi i filtrów nie oznacza, że masz ich używać wszystkich na raz. Czasami mniej oznacza więcej.

3. Niepoprawny kerning

Kerning to proces, w którym manualnie, bądź automatycznie regulujemy odstępy pomiędzy literami w słowach. Poprawne dobranie odstępu pomaga utrzymać poprawny aspekt wizualny. Bardzo dobrym przykładem jest słowo „click”, wystarczy pomyśleć, co by było gdyby nie było wystarczająco dużo miejsca pomiędzy C i L. Jeśli nie łapiesz, nie zadręczaj się- nie chcemy Ci tego psuć.

4. Brak korekt

Jako grafik, gramatyka może nie być Twoją najsilniejszą stroną- dlatego korekta to krok, którego nigdy nie powinieneś pominąć. Niektóre edytory tekstowe mogą nie zauważyć błędów. Upewnij się, sprawdź dwa razy, zapytaj kolegę jeśli nie jesteś pewny. Pamiętaj, że to wpływa na Twoje ogólne wrażenie i reputację.

5. Ograniczone myślenie

Myśl nieszablonowo- brzmi znajomo? To często powtarzane dwa słowa, jednak należy im się chwila uwagi. Zbyt wielu grafików uparcie trzyma się tych samych schematów, formuł, jednocześnie bojąc się wyjść poza ten schemat, podjąć wyzwanie i ryzyko. Nie bój się bawić kolorami, kształtami, aby wymyślić coś oryginalnego i innego. Zapewne stworzysz kilka dziwnych, może bezsensownych, a nawet kuriozalnych rzeczy, ale dzięki temu zobaczysz co działa, co nie działa, a co ma potencjał.

6. Projektuj dla siebie, nie dla klienta

Ponad to wszystko co zostało wymienione wyżej, potrzebujesz dobrze zrozumieć się z klientem i jego oczekiwaniami. Może się wydawać kuszącym- pomysł, aby dodać coś od siebie do oryginalnego brief’u wysłanego przez klienta. Pamiętaj jednak, że jesteś w pracy, musisz trzymać się wytycznych. Unikaj wprowadzania zmian tylko dlatego, bo uważasz coś za lepsze. Twoim głównym celem jest pomóc klientowi osiągnąć jego wizję. Często wiąże się to z wymianą pomysłów, jednakże nie zmieniaj koncepcji brief’u. Zawsze kontaktuj się z klientem, dyskutuj, podpowiadaj zanim coś zrobisz.

Czy Twoje aspekty wizualne są atrakcyjne dla oka ?

Twój projekt bezpośrednio wpływa na postrzeganie Twojej firmy. Jeśli Twoje projekty są niskiej jakości, daje to klientowi wyraźny znak słabych usług. Możemy Ci pomóc, razem stworzymy coś wyjątkowego, unikniemy wszystkich pomyłek. To proste, wystarczy kontakt z nami.