Blog

Formularz kontaktowy – czy warto mieć go na stronie?

radical 31/03/20, 14:21

Kiedy udajemy się na zakupy do sklepu, zyskujemy możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z osobą, która oferuje nam dany produkt czy usługę, dzięki czemu możemy szybko rozwiać wszelkie wątpliwości oraz zdobyć niezbędne informacje. Jednak robiąc zakupy lub korzystając z konkretnych usług za pośrednictwem Internetu, taka możliwość zostaje ograniczona i to od danej strony zależy, czy i w jaki sposób możemy zadawać pytania związane z ofertą firmy.

Formularz kontaktowy

Właśnie dlatego kwestia formularzy kontaktowych jest bardzo istotna w trakcie projektowania sklepów internetowych i stron biznesowych. Firma, z którą trudno się skontaktować może mieć trudności z wzbudzaniem zaufania wśród potencjalnych klientów i w efekcie stracić ich na rzecz konkurencji.

Jak działa formularz kontaktowy?

Formularz kontaktowy to szybki i wygodny sposób na umożliwienie użytkownikowi nawiązania kontaktu z osobą prowadzącą stronę czy sklep internetowy. Ponieważ jest on umieszczony w widocznym miejscu bezpośrednio na danej witrynie, każda zainteresowana osoba może wysłać swoją wiadomość bez potrzeby wchodzenia na inny adres lub na swoją skrzynkę mailową. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest fakt, że klient nie jest ograniczony przez godziny działania biznesu, jak ma to miejsce na przykład w przypadku wykonania telefonu do biura obsługi klienta. Z formularza można korzystać o każdej porze dnia i nocy, a po zadaniu swojego pytania wystarczy czekać na odpowiedź bez konieczności podejmowania jakichkolwiek dalszych kroków.

Na jakich stronach warto go umieszczać?

Dodaniem formularza kontaktowego powinny być zainteresowane przede wszystkim te strony, które mogą wiele zyskać na usprawnieniu komunikacji z użytkownikami, czyli sklepy internetowe i strony, które mają za zadanie zachęcać odwiedzających do skorzystania z oferty firmy. Warto stworzyć osobną zakładkę, na której dostępne będą dane kontaktowe oraz wszystkie dostępne metody kontaktu w tym formularz pozwalający na bezpośrednie zadanie pytania. Jednak dla zapewnienia jeszcze większego komfortu użytkowania dobrym pomysłem może być udostępnienie tej opcji również w innych miejscach, na przykład na stronie głównej.

Dlaczego warto mieć formularz kontaktowy na stronie internetowej?

W dobie Internetu, kiedy wszystkie niezbędne informacje są na wyciągnięcie ręki, klientom zależy głównie na tym, by cały proces przebiegał jak najszybciej. Jeśli w celu skontaktowania się z firmą będą oni musieli wyjść z Twojej strony, możliwe, że zamiast na nią wrócić, zdecydują się po prostu na skorzystanie z usług konkurencji, która udostępnia prostsze metody kontaktu. Warto też pamiętać, że równie istotne, jak jakość świadczonych usług czy oferowanych produktów jest wrażenie, jakie dana strona wywołuje w odwiedzających ją osobach. Wiedza, że kontakt z Tobą lub pracownikami Twojej firmy nie stanowi problemu, automatycznie zwiększy poziom zaufania użytkowników, nawet jeśli nie czują potrzeby skorzystania z takiego formularza.

O czym warto pamiętać tworząc formularz kontaktowy na stronę?

Przy tworzeniu formularza kontaktowego ważne jest zadbanie o jego jakość oraz o to by był on intuicyjny. Powinien nie tylko znajdować się w takim miejscu na stronie, które jest łatwo dostępne, ale też być łatwy w użyciu, tak by korzystanie z niego nie sprawiało żadnego problemu. W skrócie im mniej kroków klient musi wykonać, by wysłać swoją wiadomość, tym lepiej.

Firmy, które zamieszczają na swoich stronach formularze kontaktowe, mogą wiele zyskać, ponieważ to od postrzegania biznesu przez klientów zależą wyniki biznesowe. Usprawnienie komunikacji na linii biznes-konsument może przynieść wiele korzyści obu stronom, dlatego bez wątpienia jest to element, o który warto zadbać w czasie tworzenia strony internetowej.