Blog

Współpraca SEO z UX – dlaczego jest taka ważna?

radical 30/09/19, 16:08

Czasy, kiedy do zapewnienia danej stronie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach wystarczyło zapełnienie jej słowami kluczowymi i zdobycie mnóstwa linków odeszły już w zapomnienie.

Obecnie promowane są jakościowe treści, które oferują użytkownikom cenne i wiarygodne informacje. Dlatego właśnie skupianie się tylko i wyłącznie na SEO nie sprawi, że Twoja strona biznesowa osiągnie rezultaty, na jakich Ci zależy.

Czym właściwie jest UX?

User experience, skrótowo określane jako UX, dotyczy tego, jak wygląda całościowe doświadczenie użytkownika od momentu wejścia na stronę. Tylko mając na uwadze odczucia, jakie będą towarzyszyły potencjalnym odwiedzającym, możliwe jest stworzenie projektu, który będzie w stanie nie tylko spełnić oczekiwania potencjalnych odbiorców, ale przede wszystkim odpowiedzieć na ich potrzeby. Wbrew pozorom najczęściej nie decydujemy się na zakup jakiegoś produktu, ponieważ jest on nam potrzebny, ale ponieważ uważamy, że może nam się przydać. Duża część konsumentów w trakcie zakupów kieruje się swoimi odczuciami, a poprzez odpowiednio zbudowane treści możliwe jest wzbudzenie dobrych skojarzeń z oferowanymi produktami, które sprawią, że szansa na sfinalizowanie transakcji znacznie wzrośnie.

Dlaczego jest to tak istotne?

SEO jest istotną częścią promocji biznesu. Bez wprowadzenia odpowiednich rozwiązań, Twoja strona nie osiągnie satysfakcjonującego miejsca w wyszukiwarkach, a co za tym idzie, będzie słabiej widoczna dla potencjalnych klientów. Warto jednak pamiętać, że dzięki właściwym działaniom SEO możemy zwiększyć ruch na naszej stronie, same w sobie nie będą one jednak w stanie sprawić, by te osoby zdecydowały się na skorzystanie z oferowanych usług. I właśnie w tym momencie z pomocą przychodzi UX, którego zadaniem jest utrzymanie zainteresowania użytkowników już po wejściu na stronę.

Wyobraź sobie, że po wpisaniu interesującej Cię frazy wchodzisz na stronę, która znalazła się na pierwszym miejscu. Czego oczekujesz? Oczywiście tego, że w łatwy sposób uzyskasz informacje dotyczące szukanego przez Ciebie zagadnienia. Jeśli jednak strona będzie ładowała się zbyt długo, a jej nawigacja będzie zbyt skomplikowana, po prostu poszukasz tych wiadomości w innym źródle. To samo będzie miało miejsce, kiedy treści, na jakie trafisz, będą niskiej jakości i nie dadzą rzetelnych odpowiedzi na żadne z Twoich pytań. Przejrzystość, użyteczność i wysoka jakość to podstawowe elementy, dzięki którym wyrobisz sobie renomę wśród klientów.

Jakie są korzyści współpracy SEO z UX?

Jeśli zadbasz o optymalizację strony pod kątem SEO, Twoja firma będzie miała szansę na trafienie do znacznie większej liczby odbiorców. A dzięki połączeniu z rozwiązaniami zgodnymi z praktykami UX będziesz w stanie zwiększyć konwersję. W ten sposób nie tylko powiększysz grono odbiorców, ale również sprawisz, że będą oni zainteresowani skorzystaniem z Twojej oferty. W dodatku poprzez regularne dodawanie wartościowych treści grupa ta będzie się stale powiększać, a Twój biznes rozwijał jeszcze bardziej.

O prawdziwym sukcesie firmowej strony internetowej świadczy nie tylko liczba osób, które ją odwiedziły, ale też to, czy te odwiedziny przełożyły się na zwiększenie Twoich zysków. Warto więc już od samego początku zadbać o stworzenie strony www w sposób zgodny z najwyższymi standardami, które zapewnią jak najlepsze rezultaty. Dobry projekt graficzny, wysokiej jakości treści oraz skuteczna kampania SEO mogą całkowicie odmienić oblicze firmy. Dlatego właśnie rozpoczęcie współpracy z profesjonalnym zespołem, który będzie mógł pomóc Ci w znalezieniu odpowiednich rozwiązań, może okazać się świetną inwestycją w przyszłość Twojego biznesu.