Firmowa strona internetowa może być traktowana jako wizytówka firmy, dzięki której klienci mają szansę zapoznać się z Twoimi usługami i uzyskać informacje niezbędne do nawiązania kontaktu. Częste jest też tworzenie sklepów internetowych, które pozwalają na sprzedaż swoich produktów bezpośrednio przez Internet bez pośredników. Jednak samo istnienie takiej strony to dopiero pierwszy krok. Jeśli ma ona wspierać Cię w rozwoju biznesu i zachęcać potencjalnych klientów do wybrania Twojej oferty, musi być w stanie nie tylko dotrzeć do odbiorców, ale też ich zainteresować.
Skąd jednak możesz wiedzieć, na czym zależy osobom odwiedzającym Twoją stronę? W trakcie tworzenia i pozycjonowania stron www wykorzystywane są narzędzia, które mogą pomóc Ci w tej kwestii. Jednym z najczęściej wybieranych jest bez wątpienia Google Analytics, czyli darmowe narzędzie od Google służące do pozyskiwania informacji dotyczących użytkowników i ich zachowania na stronie.
Dlaczego warto korzystać z Google Analytics?
Analityk Google pozwala na otrzymanie szczegółowej analizy ruchu na stronie, dzięki czemu dowiesz się nie tylko tego, ile osób na nią weszło, ale także czy odwiedzili Cię po raz pierwszy, jak długo tacy użytkownicy na niej zostali i jakie podstrony cieszą się największą popularnością. Posiadając taką wiedzę, możesz tworzyć skuteczne strategie marketingowe, które odbiją się bezpośrednio na osiąganych rezultatach.
Oszczędność czasu i pieniędzy
Korzystanie z tego narzędzia nie wiąże się z kosztami, dzięki czemu informacje przydatne do rozwoju swojej strony zyskujesz za darmo. Jego obsługa nie wymaga też dużego nakładu pracy. W rzeczywistości wystarczy, że utworzysz konto Google Analytics i przekleisz kawałek kodu na stronę, by otrzymywać regularne raporty. Kolejnym plusem jest fakt, że szybko dostaniesz informację zwrotną dotyczącą kroków podejmowanych na stronie. W przygotowanym raporcie łatwo zauważysz elementy, które przynoszą zamierzone efekty i te, które wymagają poprawy.
Dowiedz się, kim są osoby odwiedzające Twoją stronę
Jednak analiza dotyczy nie tylko samej strony i jej funkcjonowania, swoją wiedzę możesz poszerzyć również o wiadomości na temat osób, które ją odwiedzają. Wiedząc, w jaki sposób odwiedzający trafiają na Twoją stronę, skąd pochodzą oraz kim są, możesz tworzyć kampanie reklamowe o dużej skuteczności, ponieważ będziesz w stanie skierować je bezpośrednio do osób, które mogą być zainteresowane daną usługą. W ten sposób nie tylko ograniczasz wydatki na reklamę, ale zyskujesz też szansę na zwiększenie konwersji na stronie, a co za tym idzie – również osiąganych zysków.
Raporty dopasowane do Twoich potrzeb
Na swoim koncie możesz ustawić interesujące Cię parametry oraz cele, jakie chcesz osiągnąć. Dzięki temu będziesz w stanie na bieżąco monitorować sytuację i niezwłocznie zauważysz ewentualne problemy, dzięki czemu zadbasz o potrzebne aktualizacje, zanim pojawią się jakiekolwiek komplikacje. Jeśli zaś chodzi o sam raport, możesz wybrać jego formę z dostępnych schematów, masz jednak również szansę na stworzenie własnego wzoru, dzięki czemu będzie on przedstawiony w przystępny sposób, z którego szybko i wygodnie wyciągniesz przydatne wnioski.
Zwiększona skuteczność działania
Przy pozycjonowaniu stron www, podobnie jak w biznesie, nie warto opierać się tylko i wyłącznie na własnej intuicji. W wielu przypadkach coś, co wydaje się najbardziej oczywistym rozwiązaniem, w rzeczywistości nie przynosi zamierzonych efektów. Ponieważ od skuteczności podejmowanych działań zależą Twoje zyski, metoda prób i błędów jest zbyt ryzykowna. Kierując się wiedzą uzyskaną w ramach analizy wykonanej przez Google Analytics, będziesz w stanie podjąć optymalne kroki, które szybko przyniosą widoczne rezultaty.
Wszystkie cenne informacje znajdziesz w jednym miejscu
Istnieją oczywiście również inne narzędzia, które pomogą Ci na bieżąco kontrolować zmiany zachodzące na stronie internetowej, jednak Google Analytics wyróżnia się tym, że jest bezpłatny oraz swoją intuicyjnością. Z jego obsługą bez trudu poradzi sobie nawet osoba bez doświadczenia, a automatycznie przeprowadzane analizy sprawią, że wszystkie interesujące Cię dane na temat funkcjonowania strony i zachowania odwiedzających znajdziesz w jednym raporcie.
Już w trakcie tworzenia stron WordPress warto zadbać o ich dostosowanie do potrzeb użytkowników. Nawet drobne elementy mogą wpływać na skuteczność wykorzystanych elementów i wdrażanych strategii. Na szczęście dzięki narzędziom analitycznym ewentualne błędy można wykryć i skorygować nawet w późniejszym terminie, by cieszyć się osiąganymi efektami.