Blog

Sekretny Przepis na Pomyślny Debiut Twojego Startupu.

radical 15/03/19, 14:16

Rozpoczęcie nowego przedsięwzięcia typu e-commerce to ekscytujący czas, który może być obarczony wieloma pułapkami. Niektóre ze startupów, dzięki wysiłkowi, który został w nie włożony odniosą sukces, a inne niestety nie wybiją się na tyle, aby zaznaczyć swoje istnienie. Więc co decyduje, czy Twój pomysł na biznes odniesie sukces, czy nie? Odpowiedź na to pytanie na początku może wydawać się prosta. Możesz pomyśleć o wysokiej jakości produkcie lub usłudze. Warto jednak w pierwszej kolejności pomyśleć o skutecznym planie marketingowym i świetnej stronie internetowej.

Poszperaj trochę głębiej, a zobaczysz, że chociaż wyżej wymienione sprawy są ważne to istnieje jeszcze mnóstwo innych czynników, które mogą pomóc odnieść Ci sukces. Oczywiście nie ma możliwości zagwarantowania Ci, że po przeczytaniu tego artykułu odniesiesz sukces, bo tych czynników jest za dużo, ale dzięki tej skróconej liście najważniejszych będziesz w stanie sprawdzić czy już masz je na swojej liście i poprawisz ew. błędy.

1. Zbuduj swój „dream-team”

Jest to tak fundamentalna sprawa, że prawdopodobnie zasługuje na osobny artykuł, ale dla uproszczenia postaramy się to omówić tak krótko jak to tylko możliwe. Osoby, które zdecydujesz się zatrudnić do współpracy muszą umieć pomóc pokierować Twoją firmą, nawet mimo jej wczesnych etapów. Muszą zrozumieć Twoją wizję. Wymaga to zaufania, więc jeśli rozpoznajesz postawy i zwyczaje kandydatów, którym nie ufasz to lepiej po prostu szukać dalej odpowiedniej osoby, niż martwić się dodatkowo. Jedną z cech, której będziesz szukał u ludzi to możliwość szybkiej adaptacji. Tego wymaga charakter startupów. Pracownicy mogą momentami przyjmować role które zmieniają się z czasem, lub też będą musieli pokryć pewne zadania, które nie zawsze są w ich kompetencji.

2. Utwórz realny plan

Nie zapominaj, że wszystko co planujesz musi mieć swoje „ręce i nogi”. Posiadanie krótko i długo terminowego planu, który uwzględnia niepewności, z którymi możesz się zetknąć pozwala podejmować odpowiednie decyzje. Dla przykładu możesz stworzyć plan, który przewiduje dane tempo wzrostu Twojej firmy, a co, jeśli będzie ono dużo szybsze, albo wolniejsze? Ciężko jest przewidzieć wszystko, ale lepiej być przygotowanym na każdą ewentualność. Weź pod uwagę takie rzeczy, jak model sprzedaży, kiedy planujesz zatrudnić ludzi, ile pieniędzy chcesz przeznaczyć na takie rzeczy jak marketing czy rebranding albo kiedy będzie odpowiedni moment na nowy oddział.

3. Zainwestuj w świetną stronę internetową

Aby dać Twojej nowej firmie jak największą szansę na sukces, potrzebujesz dobrze zaprojektowanej, praktyczniej strony internetowej. Strony internetowe mają bardzo szeroki zakres cen. Od bardzo podstawowych po ogromne, złożone witryny z workiem funkcjonalności. W tym temacie należy zachować równowagę, z jednej strony strona musi być odpowiednia do Twoich potrzeb w krótko i średnio terminowym czasie, a z drugiej strony musi się po prostu opłacać. Nie do końca możesz wiedzieć, czego potrzebujesz, tutaj przyda się wiedza Twojego programisty internetowego. Dobry grafik, programista zawsze poświęci trochę czasu na zrozumienie startupu i zaprojektuje witrynę, która będzie uwzględniać Twój aktualny budżet i cele.

4. Solidna konstrukcja nośna

Upewnij się, że Twój startup ma solidne zabezpieczenie na wszelki wypadek przed jego oficjalnym wystartowaniem. Może to się okazać kluczowym dla jego sukcesu. Dotyczy to wszystkich aspektów działalności. Jeśli na przykład tworzysz witrynę e-commerce, musisz zastanowić się, w jaki sposób będą realizowane zamówienia, gdy jeden z Twoich pracowników zachoruje. Może to się okazać nie lada gratką, szczególnie, gdy na początku w skład zespołu nie wchodzi wiele osób. Będziesz musiał się również zastanowić nad kwestiami technicznymi, takimi jak sposób aktualizacji strony internetowej o nowe treści, produkty, obrazy i informacje. Niektóre firmy starają zarządzać się tym na własną rękę, ale może być to trochę ryzykowne, szczególnie, gdy nie masz doświadczenia w korzystaniu z systemu CMS. Doświadczona agencja projektowania stron internetowych jest w stanie zdjąć Ci ten ciężar z barków i zajmie się zarządzaniem witryną, dzięki czemu masz do dyspozycji więcej czasu na rozwój firmy.

5. Pielęgnuj swoją markę

Branding pomaga klientom rozpoznać Cię na już dość nasyconym rynku. Im więcej inwestujesz w świadomość marki, tym bardziej rozpowszechnisz lojalność wśród klientów. Pamiętaj, że branding jest procesem dynamicznym, a tożsamość Twojej marki z biegiem lat ulegnie kilku zmianom. Jest to na tyle ważne, ponieważ re-branding pozwoli pozostać Ci zauważalnym, co za tym idzie pomoże firmie utrzymać świeżość i znaczenie na rynku.

Radical Web Design może pomóc!

Radical Web Design ma duże doświadczenie w pomocy zarówno małym jak i dużym firmom w osiąganiu ich celów. Niezależnie od tego, czy planujesz swoją pierwszą, czy piątą stronę typu e-commerce Radical jest zawsze pod ręką i służy swoją wiedzą i doświadczeniem. Zadzwoń do nas pod numer 696 574 304, aby omówić swój pomysł.