Blog

Więcej niż słowa: Komunikacja pomiędzy Agencjami i Klientami.

radical 23/02/19, 11:17

Jest niewiele rzeczy frustrujących bardziej niż poczucie, że ludzie, z którymi rozmawiasz Cię nie rozumieją, albo nie słyszą. Możemy przekonać się o tym na własnej skórze, gdzie sukces lub porażka projektu zależy właśnie od efektywnej komunikacji i współpracy. Nigdzie tak bardzo nie jest potrzebna efektywna komunikacji niż właśnie pomiędzy agencjami i ich klientami. Nie ważne, po której stronie stoisz czy jesteś pracownikiem agencji, czy klientem, nauka jak komunikować się dobrze pomoże Twojemu zespołowi.

Bądź otwarty i empatyczny

Będąc otwartym i empatycznym łatwiej się rozmawia i podejmuje tematy. Jesteśmy świadomi, że łatwiej to powiedzieć niż zrobić, szczególnie jeśli ktoś miał trudniejsze doświadczenia z tym związane w przeszłości. Postaraj się zachować otwarty umysł, to pomoże rozwiązać wszelkie problemy.

Jeśli osoba, z którą rozmawiasz stawia „opór”, przedstawia swój punkt widzenia na tym czego dotychczas nie znałeś, bądź na informacjach które są niekompletne- daj jej szansę. Dzięki otwartemu podejściu pomożesz sobie w nawiązywaniu kontaktów, lepiej poznasz osobę, z którą rozmawiasz, a przede wszystkim jej punkt widzenia i to w jaki sposób myśli.

Ćwicz słuchanie

  1. Zwróć uwagę na ton głosu i język ciała innych osób w grupie, nie ważne czy są częścią Twojego zespołu, agencji lub klienta. Skup się na tematach, do których często wracają, lub kładą nacisk, może się okazać, że są to rzeczy, które uważają za priorytetowe.
  2. Jeśli zgadzasz się z przedmówcą, widzisz jego wizję, potwierdź to. Wystarczy proste „wiem o czym mówisz, rozumiem”. Pozwala to na złagodzenie napięcia, oraz pokazuje, że jesteś po tej samej stronie, lub przynajmniej akceptujesz jego opinię.
  3. Spróbuj wyjaśnić, jeśli widzisz, że ktoś czegoś nie rozumie. Nie przyjmuj założeń. Jeśli czujesz, że coś idzie w złą stronę, śmiało potwierdź to, zapytaj.

Pomagajmy sobie nawzajem

Praca na rzecz wspólnego celu przebiega sprawniej, jeśli wszyscy członkowie zespołu są zaangażowani w tym samym stopniu. Jeśli jesteś członkiem zespołu agencji, to oznacza, że dajesz dużo czasu na przemyślenia dotyczące projektu/pracy swojemu klientowi. Doświadczony zespół bardzo szczegółowo poznaje potrzeby swoich klientów, więc jeśli jesteś klientem ważnym jest być uczciwym i z góry nakreślić swoje oczekiwania. Niezależnie, czy jesteś w zespole agencji, czy klienta upewnij się, że wszyscy ich członkowie wiedzą nad czym aktualnie pracują i rozumieją wszystkie wymagania.

Większość projektów zmienia się to mniej, to więcej w czasie jego trwania. Mogą być to zmiany kosmetyczne, ale też duże takie jak zmiana koncepcji projektu. Bez względu na typ zmiany upewnij się, że każdy zaangażowany w projekt dowiaduję się o nich w odpowiednim czasie, oraz że zmiany zmieszczą się w ramach budżetowych. Pomagajcie sobie nawzajem, upewnijcie się, że wszystkie problemy i potencjalne zmiany są wyraźnie komunikowane na wczesnym etapie i jest dostępny zapis z spotkań taki jak e-maile bądź notatki.

Pomocne narzędzia

Większość agencji zna takie programy jak Slack, Trello i Google Docs i używa ich wewnątrz firmy do dzielenia się pomysłami, harmonogramami, dokumentami itd. Te narzędzia mogą stanowić wygodny i niezawodny sposób komunikowania się pomiędzy klientami i agencjami. W fazie planowania projektu, upewnij się, że wszyscy wiedzą, gdzie mogą kierować pytania i zgłaszać problemy.

Bądź elastyczny

Nie martw się, nikt nie spodziewa się, że dotkniesz palców u stóp, lub wykonasz salto w tył. Zarówno agencje, jak i klienci mogą czerpać korzyści z relacji, która zapewnia pewną wzajemną elastyczność. Wymaga to pewnego poziomu zaufania i wzajemnej transparentności. Jeśli wyczuwasz, że może to stanowić problem dla jednej ze stron, to lepiej być przygotowanym i wiedzieć jak temu załagodzić.

Współpraca z Radical

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i rozumieniu potrzeb naszych klientów, budowaniu relacji i oferowaniu sensowych rozwiązań jesteśmy gotowi na nowe wyzwania i czekamy na Twoje pomysły. Jeśli potrzebujesz więcej informacji lub chcesz coś przedyskutować nie wahaj się, skontaktuj się z nami.