Blog

Zacznij 2019 od sprawdzenia stanu swojej strony internetowej.

radical 28/01/19, 12:27

Styczeń to dobry miesiąc na rozpoczęcie swoich postanowień noworocznych. Mogą być nimi np. osobisty wzrost i rozwój. To miesiąc, w którym deklarujemy, że chcielibyśmy stać się lepszą wersją samych siebie. Niektórzy może nawet ujrzą wnętrze siłowni. To świetna szansa, aby zacząć wprowadzać zmiany do swojego codziennego życia. Nie zapomnij również o swojej stronie internetowej, jej też przyda się odkurzenie i sprawdzenie.

1. Sprawdź, czy tracking jest prawidłowo skonfigurowany.

Jeśli dotychczas nie korzystałeś z Google Tag Manager‘a, aby używać tagów śledzenia to jest to właściwy moment, aby zacząć to robić. Możesz potrzebować pomocy programisty podczas instalacji, ale raz zaimplementowany na Twojej stronie pozwoli Ci na zarządzanie wszystkimi kodami śledzenia w tym Google Analytics, Facebook Pixel za pomocą przyjaznego dla użytkownika interfejsu. Dzięki Google Tag Manager’owi jesteś w stanie tworzyć i zarządzać niestandardowymi zdarzeniami

2. Upewnij się, że strona jest przyjazna użytkownikom mobilnym.

Wszyscy bardzo dobrze zdajemy sobie sprawę, jak ważne przeglądanie stron internetowych stało się na urządzeniach mobilnych. Głównie mam tu na myśli telefony i tablety. Nie można zaprzeczyć stwierdzeniu, że telefony komórkowe stały się częścią naszego codziennego życia, dlatego ważnym jest, aby Twoja strona była responsywna na każdym urządzeniu. Jeśli masz pewność, że tak jest- przejrzyj stronę, sprawdź strona po stronie i sporządź notatki co można by było ulepszyć.

Przykładem może być choćby video w nagłówku, zazwyczaj na urządzeniach mobilnych zajmuje za dużo miejsca. Z drugiej strony takie video ważą swoje i nie każdy chce tracić swój pakiet danych transmisyjnych na ładowanie nagłówka w tle. Strzeż się i uważaj, aby nie przesadzić z okienkami typu „pop-up”, czy reklamami, które nie potrzebnie zajmują cenne miejsce na stronie.

3. Sprawdź wydajność strony.

Wraz z rozwojem technologicznym staliśmy się troszkę niecierpliwi. Jesteśmy przyzwyczajeni do stron, które ładują się niemal natychmiast- co oznacza, że jesteśmy w stanie zamknąć stronę, która ładuje się trochę dłużej. Wolne czasy ładowania owocują w zwiększonym współczynniku odrzuceń. Przejrzyj swoją stronę, sprawdź strona po stronie czasy ładowania. Spisz wszystkie strony, które ładują się powyżej 2 sekund. Jest kilka prostych trików do zmniejszenia czasu ładowania strony. Należą do nich: kompresja plików graficznych/ video, lepszy/ dedykowany plan hostingowy, staraj się zamieszczać jak najmniej reklam, w szczególności reklam video.

4. Rozważ testowanie UX.

Audyt na temat doświadczeń użytkownika (user experience) to nie wątpliwie jedna z ważniejszych rzeczy na liście „to-do”.  Kiepski UX zabierze Ci potencjalnych klientów i odwiedzających stronę co przełoży się na spadek wzrostu firmy. Dzięki dobremu UX masz przewagę nad innymi brzydkimi, starymi i ciężkimi w użyciu witrynami. Zyskujesz stronę, która przyciąga uwagę, lojalność użytkownika i to, że wróci w przyszłości. UX jest powiązany z zachowaniem użytkowników na stronie. Dzięki narzędziom takim jak Google Analytics jesteś w stanie sprawdzić zachowanie użytkowników i ulepszyć swoją stronę. Nie zapomnij o wersji mobilnej, tak, aby użytkownicy mieli przyjemność korzystania z obu wersji strony.

5. Upewnij się, że Twoja strona jest zabezpieczona.

Już od jakiegoś czasu Google wyodrębnia strony, które nie mają certyfikatu SSL podczas ładowania i wyświetla ostrzeżenia dla odwiedzających. Samo ostrzeżenie wystarczy, aby zniechęcić sporą ilość użytkowników, nawet jeśli strona nie obsługuje płatności i innych powiązanych danych osobowych. Posiadanie certyfikatu SSL sygnalizuje odwiedzającym, że witryna jest wystarczająco zabezpieczona, a dane użytkowników są w bezpiecznych rękach. Co więcej, ostatnie zmiany wprowadzone w RODO można rozwiązać jedynie poprzez posiadanie certyfikatu SSL. Są to między innymi zmiany dotyczące szyfrowania danych, prywatności i poufności.

Radical Web Design na ratunek!

Od projektu poprzez programowanie kończąc na hostingu, wsparciu i czynnościach konserwacyjnych. Jesteśmy tu, aby ulepszyć Twoją stronę. Jeśli doszedłeś/aś do wniosku, że przyda Ci się pomoc, skontaktuj się z nami i sprawdź co Radical może zrobić dla Ciebie.