Blog

Recepta na Zwiększenie Zainteresowania Użytkowników Mobilnych w 2019.

radical 21/01/19, 11:23

zwiększanie zainteresowania mobilnych użytkowników

Większość osób przeglądających Internet robi to za pomocą urządzeń mobilnych. Bardzo ważnym elementem każdej strony jest jej mobilna wersja, dzięki której odwiedzający mogą sprawdzić zakres Twoich usług. Ostatnie statystyki mówią, że jest przynajmniej 60% szans na to, że powracający klient dokona drugiego zakupu, podczas gdy dla nowo odwiedzających stronę prawdopodobieństwo na pierwszy zakup wynosi zaledwie 20%.

Jak widać, przyciągnięcie uwagi klienta to cecha kluczowa każdej strony. Im bardziej klient zostanie zachęcony/przyciągnięty, tym większa szansa na powtarzalność ich powrotu. Zdobycie nowych klientów to czasami koszt aż 5 krotnie wyższy w stosunku do zatrzymania dotychczasowych klientów.

Co możesz zrobić, aby zmaksymalizować uwagę użytkowników korzystających z telefonów w 2019 roku?

  • 1. Zainspiruj klientów swoją wartościową misją. Niektóre marki zdobyły swoją silną pozycję dzięki ich produktom, a niektóre zdobywają lojalność użytkowników wspierając różne cele. Świetnym przykładem jest angielska firma produkująca ubrania Wawwa. Ich przyjazne podejście w stosunku do środowiska odzwierciedla słowa „wartościowa misja”. Klienci nie tylko mają przyjemność z robienia zakupów i ich użytkowania, ale również czują się dobrze, z tym, że wspierają markę, która robi coś dobrego i pożytecznego.
  • 2. Stworzyć genialne pierwsze wrażenie. Twoi klienci poruszają się po bardzo nasyconym rynku- takim, na którym mają pozornie nieograniczone możliwości. Na takim rynku stworzenie bardzo dobrego pierwszego wrażenia może być kluczowe. Potencjalni nowi klienci przybywają z różnych stron, które odwiedzali wcześniej poszukując najlepszego wyboru, dlatego bardzo ważnym jest, aby to co zobaczyli po załadowaniu strony budziło w nich pozytywne emocje. Prostym sposobem na zwiększenie zainteresowania jest poleganie na metodach odzyskiwania informacji. Bardzo dobrym sposobem może okazać się rejestracja/logowanie za pomocą konta Google, czy Facebook. Pomocnym może być również instrukcja poruszania się po portalu, dzięki czemu użytkownik łatwiej i szybciej zdobędzie to po co przyszedł.
  • 3. Skup się na stworzeniu doskonałego UX. Mieliśmy przyjemność napisać, czym jest dla nas oraz jakie wartości wnosi UX tutaj. Doświadczenia użytkownika powinny być zaprojektowane na najwyższym poziomie, ponieważ to one stanowią podstawę interakcji jaką Twoi klienci mają z Twoją firmą. Dobry UX stawia użytkownika na pierwszym miejscu, obraca się wokół niego, tworząc produkty, które są łatwe i przyjemne w użytkowaniu. Jeśli Twoja strona bądź aplikacja spełnia takie wymagania, to z pewnością zauważasz powracających klientów. Innym czynnikiem z kolei jest fakt, że dobry UX wymaga usługi wygodnej w użyciu. Według statystyk, 56% użytkowników lubi dzielić się informacjami (m.in. wpisywaniem się do newslettera) w zamian za szybszy i wygodniejszy serwis.
  • 4. Używaj powiadomień push mądrze! Kiedy korzystasz z push na swojej stronie możesz spotkać się z dwoma typami reakcji użytkowników. Niektórzy polubią to rozwiązanie, stwierdzając, że jest wygodne i podwyższa ich doświadczenia (pozytywna reakcja). Niektórzy natomiast uznają je za denerwujące i niestosowne (negatywna reakcja). Prawdą jest, że każdy użytkownik ma jakąś tolerancję na przerywanie przeglądania. Powiadomienia push muszą być używane ostrożnie i raczej rzadko.
  • 5. Daj użytkownikowi możliwość pewnej personalizacji. Im bardziej doświadczenia użytkownika zgrywają się z ich oczekiwaniami tym częściej będą szukać powtarzalności tego doświadczenia. Dla Ciebie może to oznaczać profit. Istnieje kilka prostych sposobów na zaimplementowanie możliwości personalizacji na Twojej stronie i w aplikacjach. Na przykład oferowanie produktów na podstawie historii wyszukiwania lub zamówień. Pomoże to klientowi znaleźć produkty lub usługi, którymi może być zainteresowany. Innym prostym przykładem może być użycie spersonalizowanego slider’a na głównej stronie, który opiera się na lokalizacji użytkownika. Może być to powiązane z powiadomieniami push, jednocześnie pozwalając użytkownikowi zdecydować jakiego typu powiadomienia chce otrzymywać.

Radical Web Design specjalizuje się w dostosowywaniu pod klienta i jego potrzeby. Jeśli po przeczytaniu tego postu chciałbyś coś poprawić, skontaktuj się z nami.