Blog

Zwiększ swój ruch na blogu w 5 prostych krokach.

radical 05/02/20, 12:14

Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmowego bloga, dzięki któremu chcesz zwiększyć rozpoznawalność swojej firmy, czy też chciałbyś, żeby dzielenie się za pośrednictwem Internetu swoimi myślami i opiniami stało się Twoim sposobem na życie, sukces takiego bloga zależy przede wszystkim od ilości osób, które na niego trafią. Dlatego właśnie znalezienie właściwych sposobów na promowanie bloga jest pierwszym krokiem do zostania blogerem z sukcesami.

zwiększ swój ruch na blogu

Dlaczego warto prowadzić bloga?

Rozwój nowych technologii i coraz powszechniejszy dostęp do Internetu daje nam szansę na szybkie i łatwe dzielenie się wiadomościami. Jest to możliwe nie tylko dzięki mediom społecznościowym, ale także blogom, które pozwalają na przekazanie znacznie obszerniejszej treści. Korzysta z tego wiele osób, które marzą o połączeniu swoich pasji z możliwościami zarobkowymi. W ten właśnie sposób powstały popularne blogi modowe, kulinarne czy podróżnicze.

Jednak na takie rozwiązanie coraz częściej decydują się również przedsiębiorcy, którym zależy na zapewnieniu swojemu biznesowi nowych możliwości. Blog prowadzony na stronie firmowej może przynieść wiele różnorodnych korzyści. Daje on możliwość pokazania zarówno obecnym, jak i przyszłym klientom, że jest się specjalistą w swojej dziedzinie. Za pośrednictwem wpisów na blogu można również promować swoje produkty lub nowe rozwiązania, które dopiero zyskują na popularności. W dodatku regularne zamieszczanie jakościowych treści może pozytywnie wpłynąć na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

Nie ma więc wątpliwości, że prowadzenie bloga oferuje wiele szans na rozwój, zarówno osobisty, jak i zawodowy. Otwartą kwestią pozostaje jednak to, jak wypromować bloga, tak by znaleźć czytelników zainteresowanych tym, co jest na nim umieszczane.

Jak zwiększyć ruch na blogu?

Istnieją różne sposoby na to, jak zwiększyć ruch na stronie. Nie zawsze pierwsza rzecz, na którą padnie wybór, zapewni zadowalające rezultaty. Nie warto się jednak poddawać, czasami najlepszą metodą na sukces jest uczenie się na własnych błędach, dlatego dobrym rozwiązaniem może być wypróbowanie różnych opcji i sprawdzenie, które sprawdzą się najlepiej w tym konkretnym przypadku.

Jakość strony

Nawet najlepszy jakościowo wpis na bloga nie zdobędzie popularności, jeśli strona sama w sobie zniechęci czytelników. Czym charakteryzuje się dobra strona internetowa? Przede wszystkim krótkim czasem ładowania, a także przejrzystym i atrakcyjnym projektem graficznym. Nie można również zapominać, że w dzisiejszych czasach Internet coraz częściej przeglądamy na telefonie, nie przy pomocy komputera, dlatego też strony, które nie są dostosowane do urządzeń mobilnych, automatycznie oddają sporą liczbę odwiedzających swojej konkurencji. Kiedy więc zainteresujesz się tym jak sprawdzić ruch na stronie, warto dowiedzieć się więcej również o jej czasie ładowania i responsywności.

Reklama

W świecie wirtualnym, tak samo jak w realnym, popularność zależy od rozpoznawalności, warto więc zastanowić się jak zareklamować bloga. Dobrym sposobem może być połączenie wpisów na blogu z jednoczesną aktywnością w mediach społecznościowych. W ten sposób można zyskać dodatkowe kanały komunikacji z użytkownikami. Kolejną możliwością na zdobycie nowych odbiorców jest współpraca z innymi blogerami oraz pisanie gościnnych wpisów na popularnych stronach. Najlepiej wybierać przy tym witryny, które zajmują się tematami blisko związanymi z treściami zamieszczanymi na promowanym blogu.

Treść

Zastanawiając się nad tym, jak zwiększyć popularność bloga, należy rozważyć, co jest na nim najważniejsze i na czym najbardziej zależy odwiedzającym. Kiedy pytanie postawi się w ten sposób, odpowiedź jest oczywista: treść. Interesujące i przydatne informacje nie tylko sprawią, że czytelnik zapozna się z danym wpisem, ale też zwiększą szanse, że swoje odwiedziny powtórzy w przyszłości. Wysokiej jakości wpisy są jednak istotne nie tylko ze względu na użytkowników, ale też biorąc pod uwagę kwestię optymalizacji strony. Strona oceniana przez Google jako wiarygodna i pomocna, będzie pojawiała się w wyszukiwarce na wyższym miejscu, dzięki czemu możliwość wejścia na nią zyska jeszcze więcej osób.

Czytelnicy

Można stworzyć najlepsze grafiki i wpisy na świecie, ale żadna z tych rzeczy nie będzie miała znaczenia bez czytelników. Treść nie jest jakościowa sama w sobie, ale zyskuje wartość, kiedy staje się przydatna odbiorcy. Dlatego chcąc zwiększyć ruch na swoim blogu, warto pozwolić dojść do głosu również osobom, które go odwiedzają. Możliwość komentowania zamieszczanych treści zwiększa zaangażowanie czytelnika, pozwala również na poznanie zagadnień, które są dla niego szczególnie interesujące. Warto korzystać z takich informacji, ponieważ dają szansę na lepsze zrozumienie, które elementy można poprawić, a jakie świetnie się sprawdzają.

Regularność

Każdego dnia w Internecie pojawiają się tysiące nowych stron i blogów, dlatego na sukces trzeba pracować nie tylko ciężko, ale też regularnie. Nikogo nie zainteresuje blog, na którym od wielu tygodni, czy nawet miesięcy, nie pojawił się żaden nowy wpis. Taka sytuacja wygląda nieatrakcyjnie nie tylko w oczach czytelników, ale też pod względem optymalizacji strony. Częste dodawanie dobrej jakości wpisów to klucz do utrzymania zainteresowania czytelników i zwiększania swojej popularności.

Duży ruch na stronie internetowej to jeden z podstawowych elementów świadczących o jej sukcesie. Nie można jednak skupiać się tylko na zachęceniu ludzi do wejścia na danego bloga, niezbędne jest również znalezienie sposobów na to, by chcieli oni zostać tam dłużej i przeczytać zamieszczone treści. Właśnie dlatego najlepszą drogą do sukcesu jest połączenie dobrej reklamy z jakościowymi wpisami. Dzięki temu czytelnicy będą chętnie wracać po więcej informacji.