5 powodów, dla których warto korzystać z Google Analytics
Google Analytics, czyli darmowe narzędzie od Google służące do pozyskiwania informacji dotyczących użytkowników i ich zachowania na stronie.
Czytaj dalej »Blog
radical 07/12/18, 14:40
User Experience możemy tłumaczyć jako doświadczenie użytkownika. Najprościej mówiąc jest to całość wrażeń, które użytkownik doświadcza podczas korzystania z produktu interaktywnego. Skoro wiemy, czym jest UX to pora odpowiedzieć sobie na pytanie czym jest tytułowe projektowanie doświadczeń użytkownika (UX design)? Jest to proces, w którym celem jest zwiększenie/zmaksymalizowanie satysfakcji użytkownika korzystającego z danego produktu poprzez poprawę funkcjonalności, użyteczności i łatwości obsługi.
Naukowiec Don Norman został uznany za twórcę frazy pod koniec lat dziewięćdziesiątych, stwierdzając, że „doświadczenie użytkownika obejmuje wszystkie aspekty interakcji użytkownika z firmą, jej usługami i produktami”.
Ta definicja nie do końca pasuje do technologii cyfrowej, może mieć zastosowanie wszędzie począwszy od włącznika na radiu w Twoim samochodzie, po rządowe oprogramowanie zabezpieczające. Jako firma zajmująca się tworzeniem stron internetowych, pracujemy nad doświadczeniami użytkownika w sferze cyfrowej i dotyczy to m.in. stron internetowych, aplikacji itp.
W współczesnym świecie większość czasu użytkownicy spędzają w trybie krajobrazu korzystając m.in. z komputerów czy tabletów, ale również telefonów. Bardzo ważnym w tym momencie jest dobry projekt z uwzględnieniem doświadczeń użytkownika. Jest wiele czynników, które muszą „zagrać” razem, jednak rdzeniem całego procesu jest poprawa satysfakcji, lojalność użytkowników końcowych. Podczas interakcji użytkownika z Twoim produktem nasuwają się trzy najważniejsze pytania, które później wpływają na jego ocenę:
My jako projektanci UX, musimy zajrzeć troszkę głębiej, pomyśleć o całej podróży użytkownika, od początku do końca, wszystko musi być przemyślane. Najlepsze projekty z perspektywy doświadczenia użytkownika łączą w sobie cztery elementy, które zapewniają idealną równowagę:
Są to według nas najważniejsze czynniki, które mają wpływ na ocenę- czy produkt będzie oferował dobre doświadczenia, czy złe. Jak widać projektowanie to bardzo złożony proces, wykracza poza podstawowe pytania, dlatego skłania nas do zastanowienia się, dlaczego, co i jak wpływa na zachowanie klienta.
Zastanawiałeś/aś się nad poprawą doświadczeń swoich użytkowników? Może to być korzystna zmiana dla Twojej marki. Jeśli masz jakieś pytania, chcesz dowiedzieć się co możemy dla Ciebie zrobić, skontaktuj się z nami
Mniej znaczy więcej. Minimalistyczna przyszłość projektowania stron internetowych
Wesołych Świąt życzy zespół Radical Web Design