5 powodów, dla których warto korzystać z Google Analytics
Google Analytics, czyli darmowe narzędzie od Google służące do pozyskiwania informacji dotyczących użytkowników i ich zachowania na stronie.
Czytaj dalej »Blog
radical 06/02/20, 16:46
Jest wiele rzeczy, o których musimy pamiętać tworząc firmową stronę internetową. Często skupiamy się w takim momencie na zwiększeniu liczby odwiedzających, warto jednak poszukać również sposobów, dzięki którym zmienią się oni w klientów gotowych skorzystać z naszych usług.
W tym celu należy spojrzeć na swoją stronę oczami klienta. Jakich informacji, jako osoba zainteresowana konkretną usługą, możemy oczekiwać? Kiedy zastanowimy się nad tym zagadnieniem w ten sposób znalezienie skutecznych rozwiązań stanie się dużo łatwiejsze. Bardzo istotne jest też zapewnienie użytkownikom sposobu na szybkie zdobycie interesujących ich informacji dotyczących dostępnej oferty lub zapisanie się do newslettera, bez potrzeby przeszukiwania całej witryny.
Stworzenie skutecznej kampanii reklamowej może zapewnić naszej stronie zwiększony ruch, samo w sobie nie podniesie jednak wskaźnika konwersji, czyli tego ile z odwiedzających osób faktycznie skorzysta z oferty. W tym celu konieczne będzie połączenie działań reklamowych z jednoczesną optymalizacją treści zamieszczonych na stronie. W ten sposób, w momencie, kiedy potencjalny klient kliknie link prowadzący do naszej strony, zostanie przeniesiony na podstronę stworzoną specjalnie w celu zachęcenia go do podjęcia konkretnego działania, czyli na landing page.
Co to jest landing page? Jest to strona docelowa, na którą możemy trafić poprzez kliknięcie w link reklamowy. Landing page nie musi zawierać mnóstwa szczegółowych informacji, wręcz przeciwnie, zawarte na nim treści powinny być spójne i zachęcać do wykonania konkretnej czynności. Osoba, która natrafiła na naszą reklamę najprawdopodobniej wyszukiwała już usług lub produktów podobnych do tych, które znajdują się w naszej ofercie, nie musimy więc przekonywać jej, że ich potrzebuje. Musimy za to wyraźnie pokazać, dlaczego powinna zainteresować się właśnie naszą ofertą.
Dobrze stworzona podstrona ma do spełnienia jasno określone zadanie, warto więc już na samym początku zastanowić się co to. Landing page może podkreślać zalety przedstawianej oferty lub zachęcać do skorzystania z aktualnej promocji czy programu lojalnościowego. Są to strony, których celem jest przekierowanie użytkownika na inną stronę zawierającą więcej informacji. Nie jest to jednak jedyna kategoria stron docelowych, na jaką można trafić. Istnieją również landing pages mające za zadanie pozyskać informacje klientów, które można w przyszłości wykorzystać na przykład wysyłając maile reklamowe.
Warto omówić w tym miejscu największą korzyść, jaką oferuje nam landing page – co to jest? Osiągnięcie zamierzonych celów biznesowych. Lub przynajmniej duża pomoc w ich osiągnięciu. Dobrze zaprojektowana strona docelowa, zawierająca wysokiej jakości treści, zdolne do zachęcenia potencjalnych klientów do wydania swoich pieniędzy na nasze usługi, bez wątpienia poprawi wyniki naszej firmy. Warto wymienić tutaj jeszcze jedną zaletę tworzenia takich podstron. Ponieważ zawierają one bardzo konkretne informacje, w wielu przypadkach lepiej sprawdzają się w zachęcaniu odwiedzających do pozostania na stronie niż strona główna, zawierająca dużo więcej szczegółów.
Jednak nie zawsze landing page musi być wykorzystywany w celach sprzedażowych. Równie dobrze sprawdzi się w zachęcaniu klientów do zakładania kont w naszym serwisie oraz zapisywania się na listy mailingowe. Dla polepszenia wyników warto zastanowić się również nad zaoferowaniem zniżki na pierwsze zakupy dla nowych klientów. Im więcej adresów kontaktowych zdobędziemy, tym większa będzie liczba osób, do których będziemy w stanie trafić bezpośrednio z naszymi materiałami reklamowymi.
Kiedy wiemy już czym jest landing page oraz dlaczego jego stworzenie jest tak istotne, nadchodzi moment na znalezienie odpowiedzi na ostatnie pytanie – co powinna zawierać dobra strona docelowa?
Przede wszystkim informacje znajdujące się na stworzonym przez nas landing page powinny być rozwinięciem reklamy, za której pośrednictwem klienci do nas trafili. W przeciwnym wypadku nawet najlepsza treść nie przyniesie żadnego skutku, ponieważ opuszczą oni naszą stronę w chwili, gdy nie znajdą tam tego na co liczyli. Jeśli zaś chodzi o sam tekst, który chcemy zamieścić na stronie, powinien być on czytelny i spójny. Warto pamiętać, że zadaniem strony docelowej nie jest przekazanie szczegółowych informacji, tylko podkreślenie zalet oferty i zachęcenie klientów do działania. Kolejnym elementem, który może pomóc w osiągnięciu tego celu jest atrakcyjny projekt graficzny, który jednocześnie nie przytłoczy treści.
Stworzenie wysokiej jakości landing page w połączeniu ze skuteczną kampanią reklamową może wywrzeć duży wpływ na wyniki finansowe naszej firmy. W końcu, kiedy zakładamy firmową stronę internetową to właśnie na rozwoju i zdobywaniu nowych klientów zależy nam najbardziej. Jest to stosunkowo niedroga inwestycja, jeśli jednak dobrze ją wykorzystamy w niedługim czasie zwróci nam się wielokrotnie.
Zwiększ swój ruch na blogu w 5 prostych krokach
Jaki hosting wybrać?